Na
Arrasando se mimo jiné nachází i titulní písnička k tomuto
seriálu, kterou jsem ve své době opravdu zbožňoval. Jako znělka
totiž uváděla každý z osmdesáti dílů a já vždycky u
televize tančil a užíval si tu skvělou, temperamentní a pro mě
tehdy exotickou muziku.
Myslím,
že právě ona "exotičnost" patřila k důvodům, proč lidé
latinskoamerické telenovely tolik hltali - šlo o časy stále
ještě relativně brzké po pádu minulého režimu a málokdo do
těchto dalekých končin na vlastní kůži zavítal. Vášeň a
vypjaté emoce, jaké tyto seriály přinášely, navíc byly do té
doby v našem prostředí něčím nevídaným.
Na
životě mi přijde fascinující, jak se nám do něj něco, co pro
nás v určitou dobu hodně znamenalo, může po mnoha letech zase
vrátit, byť třeba v trochu jiné podobě, přizpůsobené našemu
současnému já. S Thalíinou hudbou se to u mě stalo.
Začal
jsem ji totiž znovu poslouchat zrovna krátce před svými loňskými
návštěvami Lanzarote (Kanárské ostrovy) a Mallorky, tedy ostrovů
patřících Španělsku, kde se pochopitelně tímto jazykem i
mluví. Tamní kultura mě okouzlila a naprosto mi přirostla k
srdci.
Thalíiny
písně, jako i songy některých dalších španělsky zpívajících
interpretů, se pro mě staly ideálním dovolenkovým soundtrackem.
Zvlášť zářijový pobyt na Mallorce mám s touto muzikou hodně
spojený. Na ostrov jsem totiž vyrazil sám a bydlel jsem v krásném
hotelu s výhledem na moře, kde jsem každý večer u sklenky
sangrie poslouchal tuto tematickou hudbu.
Cítím
v tom určitou symboliku, protože v dětství, když v televizi
běžela zmíněná Rosalinda, by mě vlastně ani nenapadlo, že se
někdy k moři podívám. Rodiče na cestování nebyli, finančně
si navíc dovolenou v cizině nemohli dovolit, takže jsem k tomu neměl žádný vztah. Později jsem zase k vodě nechtěl chodit,
kvůli svojí váze, která v určitý moment přesáhla 150 kg.
Trvalo, než jsem si k moři našel cestu, ale o to víc se dnes
dokážu z každé jeho návštěvy radovat.